loading...

سلامت

سلامت و سبك زندگي

بازدید : 298
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

اين گياه حاوي يك ماده شيميايي به نام يوهمبين است كه در صنعت داروسازي مورد استفاده قرار مي گيرد. يوهمبين جهت فعال كردن هيجان جنسي ، رفع اختلالات جنسي و مشكلات جنسي كه در اثر مصارف دارو هاي ضدافسردگي به نام مهار كننده هاي باز جذب سروتونين ) SSRls ( است و همچنين مشكلات عمومي آقايان و خانم ها در رابطه جنسي ، مورد استفاده قرار مي گيرد.

ماده يوهمبين سبب افزايش جريان خون در آلت تناسلي آقايان و خانم ها مي شود.همچنين باعث خنثي كردن اثرات دارو هاي ضد افسردگي مي شود كه سبب اختلالات جنسي هستند. يوهمبين ، كه ماده موثره پوست گياه يوهمبي است ، در واقع به عنوان يك داروي تجويزي در ايالات متحده امريكا جهت درمان ناتواني جنسي مورد استفاده است.يوهمبين به عنوان يك جايگزين براي وياگرا تجويز مي شود ، كه در اثر عملكرد آن همچنين مي تواند به نعوظ و حفظ آن كمك كند.

تحقيقات درباره يوهمبين نشان مي دهد كه در جهت كمك به آقايان كه دچار مشكلات و ناتواني جنسي هستند موثر است و همچنين مرداني كه در اين مطالعه مورد بررسي قرار گرفته بودند ، يوهمبين به آن ها قدرت نعوظ خود به خودي را داده بود و باعث افزايش ميزان مني در هنگام انزال شده بود. همچنين ، بر خلاف وياگرا ، بسياري از خانم ها و آقايان گزارش دادند كه يوهمبين سبب افزايش ميل جنسي مي شود.

شواهد و تحقيقات تاثيرات يوهمبين :

-1 مشكلات جنسي در اثر دارو هاي ضد افسردگي ) SSRls ( : شواهد زيادي از مطالعات وجود دارند كه نشان مي دهند ماده موثره يوهمبين جهت از بين بردن مشكلات عديده جنسي به دنبال استفاده از دارو هاي ضد افسردگي موثر مي باشد.

-2 اختلال در نعوظ : شواهدي وجود دارند كه مي گويند استفاده از يوهمبين سبب رفع اختلال نعوظ مي شود.بسياري از هرباليست ها معتقدند كه پوست يوهمبين بسيار اثر گزار تر از خود ماده موثره به تنهايي مي باشد.

-3اضطراب : شواهد مختلفي دال بر كاهش اضطراب توسط ماده موثره يوهمبين مرتبط با فوبيا وجود دارد.بسياري از تحقيقات نشاه مي دهد كه استفاده از يوهمبين با ساير درمان ها جهت كاهش استرس اختلال نداشته و همچنين سبب كاهش استرس و ترس ناشي از فوبيا مي شود.

-4 افسردگي : تحقيقات اخير نشان داده اند كه استفاده از يوهمبين به مدت 13 روز ، نشانه هاي افسردگي را كاهش مي دهد.

مكانيسم اثر يوهمبين :

اثرات ضد آلفا 2 – آدرنرژيك و تاثير بر رفع مشكلات جنسي : يوهمبين به عنوان يك ضد آلفا 2- آدرنرژيك عمل مي كند.به طور قابل ملاحظه اي در گيرنده هاي پيش سيناپس آدرنرژيك فعال تر از گيرنده هاي پس سيناپسي است.اين عمل سبب بلوكه كردن كاهش پاسخ هاي نورآدرنرژيك مركزي و بلوكه كردن كاهش فعاليت سمپاتيك محيطي مي شود كه در اثر اين عمل ، گيرنده هاي آلفا 2 بلوكه شده و از انقباض عروق جلوگيري مي كند و عروق متسع شده و به دنبال ، آن افزايش گردش خون است.در سال 1945 papeschi و theiss نشان دادند كه خواص آنتاگونيستي دوپامين و سروتونين مشابه يوهمبين است.همچنين يوهمبين مهار كننده مونو آمين اكسيداز است و سبب بسته شدن كانال هاي كلسيمي و بلوك شدن گيرنده هاي سروتونين محيطي مي شوند.

يوهمبين سبب اتساع عروق ناحيه تناسلي شده و انتقال پيام عصبي به اين نواحي و افزايش تحريك پذيري در ناحيه ساكروم از نخاع شده كه واضح است به دليل خاصيت آفروديازيكي خود اين فعاليت ها را دارد.اثر يوهمبين بر نا تواني جنسي از طريق افزايش گردش خون در آلت مردانه و افزايش پيام هاي تحريك به نواحي جنسي مي باشد.

عوارض جانبي يوهمبين :

افزايش طپش قلب ، حمله قلبي ، تشنج ، نارسايي كليه

كودكان به هيچ عنوان نبايد از اين ماده استفاده كنند ؛ به دليل حساس تر بودن كودكان نسبت به عوارض احتمالي اين ماده.

استفاده از دوزهاي بالاي اين ماده در شكل خوراكي آن ، مي تواند سبب عوارض شديدتر شامل تنگي نفس ، فشار خون بسيار پائين ، مشكلات قلبي و مرگ شود.

موارد عدم مصرف و نكات ايمني يوهمبين :

زنان باردار و شيرده : به دليل اينكه يوهمبين سبب سبب تاثير منفي بر رحم شده و به جنين آسيب مي رساند. و همچنين ممكن است سبب ايجاد مسموميت در جنين شود.

افرادي كه در شرايط خون ريزي قرار دارند : يوهمبين ممكن است سبب افزايش خون ريزي شود.

اسكيزوفرني : ماده يوهمبين موجود در يوهمبين ممكن است سبب وخيم تر شدن شرايط رواني بيمار شود.

فشار خون بسيار بالا و خيلي پائين : مقدار كم از يوهمبين سبب افزايش فشار خون و مقدار زياد آن سبب كاهش خطرناك فشار خون مي شود

برچسب ها يوهمبين ,
بازدید : 305
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

مردان در هر سني ممكن است كه با اختلال نعوظ مواجه شوند، اما گزارش‌هاي آكادمي پزشكان خانواده آمريكا نشان مي‌دهند كه اين مشكل در ميان مردان بالاي ۷۵ سال شيوع بيشتري دارد. نوآوري‌هاي اخير در زمينه درمان‌هاي پزشكي، داروهاي بيشتري را براي مقابله با اختلال نعوظ در اختيار مردان قرار داده‌اند، اما بعضي از مردان هنوز هم ترجيح مي‌دهند كه از مكمل‌هاي گياهي يوهمبين به‌عنوان جايگزين استفاده كنند.
يوهمبين، يكي از مكمل‌هاي گياهي معروف است كه از پوست درخت آفريقايي تهيه مي‌شود. پيش از توليد داروهايي مانند وياگرا، پزشكان معمولا يوهمبين را براي درمان اختلال نعوظ پيشنهاد مي‌كردند.
يوهمبين، گيرنده‌هايي را در بدن تحريك مي‌كند كه نقش مهمي در ترشح هورمون‌هاي اپي‌نفرين و نوراپي‌نفرين بر عهده دارند. اين هورمون‌ها مي‌توانند اثرات تركيبات خاصي را خنثي كنند كه در صورت فعاليت، عروق خوني در آلت تناسلي مردانه را منقبض مي‌كنند.
انجمن اورولوژي آمريكا، مصرف يوهمبين را براي درمان اختلال نعوظ پيشنهاد نمي‌كند، چون بررسي‌هاي اين انجمن نشان مي‌دهند كه مصرف يوهمبين با عوارض جانبي متعددي همراه است. با اين‌حال، در بعضي از مطالعات مشخص شده است كه يوهمبين، ميل جنسي را به صورت موقتي افزايش مي‌دهد.
مصرف اين مكمل گياهي با عوارض جانبي زيادي همراه است، از جمله فشار خون بالا، تپش قلب سريع و اضطراب. لازم به ذكر است كه مردان نبايد يوهمبين را بدون مشورت با پزشك مصرف كنند.

برچسب ها يوهمبين ,

تعداد صفحات : 16

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 161
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 11
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 32
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 108
  • بازدید ماه : 217
  • بازدید سال : 592
  • بازدید کلی : 201574
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه