loading...

سلامت

سلامت و سبك زندگي

بازدید : 320
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

در واقع طبق تحقيقات(researches) جديدي كه در كانادا انجام شده است، بيشتر از 11 درصد مردها در هنگام خواب سكسومنيا داشته اند (يا حداقل سعي در انجام آن داشته اند).

با توجه به مطالعه ديگري در كانادا، اين افراد (كه تمايلات جنسي زيادي دارند) ممكن است شبانه خودارضايي , ناز و نوازش , شبيه سازي رابطه جنسي با كسي , و حتي يك رابطه جنسي كامل يا دهاني داشته باشند- و همه را در حالي انجام مي دهند كه بيهوش و غرق در خواب هستند.اين افراد معمولا تنها زماني متوجه عمل خود مي شوند كه در نيمه فعاليت خود از خواب بيدار شوند يا داستان را صبح روز بعد از زبان همسرشان بشنوند.

متخصصين(specialists) خواب اين پديده را به رسميت شناختند زماني كه علايم اين مشكل را به راهنماي تشخيصي بين المللي خود افزودند: "رفتارهاي جنسي غير طبيعي مرتبط با خواب." اكثر مردم اين عارضه را رابطه جنسي در خواب يا سكس در خواب يا sleep s-e-x يا سكسومنيا ***somnia مي نامند.

اين اختلال را هر چيزي كه نامگذاري كنيد، به هرحال سوالي كه مطرح مي شود اين است:

دكتر مايكل كرامر بورنمن Michel Cramer Bornemann ، محقق ارشد در انجمن پزشكي قانوني خواب در مينسوتا Minnesota مي گويد سكسومنيا را به عنوان شكل ديگري از راه رفتن در خواب در نظر بگيريد.

دكتر بورنمن مي گويد وقتي كه مغز شما مراحل مختلف خواب را طي مي كند، گاهي ممكن است نورون ها يا عصب ها از اين مراحل جا بمانند يا آزاد نشوند. اين خطا بخشي از مغز را روشن مي كند، در حاليكه بقيه قسمت هاي مغز هنوز خواب هستند. دكتر بورنمن مي گويد آزاد نشدن نورون ها ممكن است در بخش هايي از مغز رخ دهد كه اساسي ترين عملكردهاي انساني سكسومنيا را كنترل مي كنند.

او مي گويد: "رفتارهاي اوليه اي وجود دارد كه در عمق مغز جاي گرفته اند، اين رفتارها حركات ساده اي هستند كه براي بقا سكسومنيا ضروري مي باشند، مانند وضعيت دفاعي و جويدن. البته برقراري رابطه جنسي و تمايلات جنسي نيز از آن جمله اند. "

در واقع بخشي از مغز كه مربوط به نيازهاي اوليه شماست بيدار است و شما را وادار به برقراري سكسومنيا با همسرتان مي كند، در حاليكه بخش پيچيده و مدرن مغزتان كه داراي بخش هاي مختلف است، هنوز خواب است.

دكتر بورنمن مي گويد سكس در خواب يا سكسومنيا براي هر كسي ممكن است رخ دهد، و همچنين خانم ها نيز ممكن است دچار اين حالت شوند. بيشتر از 4 درصد خانم ها رابطه جنسي در خواب را داشته اند.

اگر به اين مسئله شك داريد كه ديگر قسمت هاي مغزتان واقعا خواب هستند، مدركي در اين باره وجود دارد. محققان فيلمي از يك خانم در حال خودارضايي دارند كه دستگاه EEG* به سر وي متصل است و نشان مي دهد كه اين خانم هوشيار نيست.

نوار مغزي يا الكتروانسفالوگرافي يا الكترومغزنگاري:ثبت فعاليت الكتريكي مغز از طريق نصب الكترودهاي سطحي سكسومنيا بر روي سر و به صورت غير تهاجمي مي‌باشد.

محققان مي گويند معمولا تماس با همسر در تختخواب منجر به شروع رابطه جنسي در خواب سكسومنيا مي شود. استرس، خستگي، كم خوابي و مصرف برخي داروها مانند *Ambien نيز ممكن است باعث بروز اين اختلال شود.

دكتر بورنمن مي گويد اين موضوع هيچ ارتباطي به خواب ديدن هاي جنسي يا عدم رضايت نسبت به زندگي جنسي ندارد و اساسا نوعي جرقه مغزي است؛ نوعي جرقه عجيب و غريب مغزي.

براي زوج هاي متعهد رابطه جنسي در خواب مشكلي ايجاد نمي كند و حتي ممكن است سرگرم كننده باشد. اما اين اختلال ممكن است باعث ايجاد مشكل هم شود، زيرا كه فرد هوشيار و تحت كنترل نيست، در نتيجه پيشروي در رابطه جنسي ممكن است تهاجمي يا نامناسب باشد.

در موارد نادر رابطه جنسي در خواب يا سكسومنيا ممكن است باعث حمله شود.همچنين ممكن است باعث بروز مشكل در يك رابطه شود – به عنوان مثال ممكن است خانم تصور كند كه مرد از روابط جنسي خود راضي نيست و يا خواب رابطه جنسي با زن ديگري را مي بيند. يا اينكه هر نيمه شب با رابطه جنسي باعث مي شود زن مورد آزار قرار گيرد.

و در انتها دكتر بورنمن مي گويد اين يك اختلال نيست مگر اينكه مشكلي ايجاد كند. اگر در رابطه با آن نگران هستيد، به يك متخصص خواب مراجعه كنيد – ترجيحا پزشكي كه متخصص سكسومنيا جنبه هاي عصبي رفتاري طب خواب باشد.

بازدید : 309
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

به نظر متخصصان، سكسومنيا يا داشتن رابطه جنسي در حين خواب، هم مزايا دارد و هم معايب. بر اساس تحقيقات انجام‌شده در اين زمينه، مردان و زناني كه رابطه جنسي را در خواب تجربه كرده‌اند، مي‌گويند كه اين عمل در حين خواب براي آن‌ها با اعتماد به نفس و شدت بيشتري همراه بوده است.

يكي از متخصصان نيز اين مسئله را تاييد مي‌كند و مي‌گويد:‌ «رفتار جنسي اين افراد در حين خواب، با رفتارشان در بيداري متفاوت است. در واقع، موانع و بازدارنده‌هاي مختلفي در حالت بيداري انسان‌ها وجود دارند كه آن‌ها را به الگوهاي جنسي روتين و تكراري محدود مي‌كنند، در حالي كه سكسومنيا اين بازدارنده‌ها در حالت خواب وجود ندارند و انسان‌ها در خواب از اين الگوها پيروي نمي‌كنند.

بنابراين انسان‌ها در خواب خيلي جسارت بيشتري براي تجربه اتفاقات تازه دارند، و حتي ممكن است فرد رفتارهاي جنسي خاصي انجام دهد كه باعث لذت‌بخشي به همسرش شود، در حالي كه در حالت بيداري و بر اساس الگوهاي هميشگي حاضر به انجام آن كار نبوده است».

بعضي از متخصصان معتقدند كه سكسومنيا مي‌تواند به بعضي افراد كمك كند تا مشكلات جنسي‌شان را برطرف كنند.

شايد كلمه سكسومنيا را تا بحال نشنيده باشيد در ابتدا تعريف كلمه سكسومنيا را برايتان مي گوييم اين كلمه به معني داشتن رابطه جنسي در خواب مي باشد كه معايب و مزايايي بهمراه دارد كه در زير قرار داده ايم.

به نظر متخصصان، سكسومنيا يا داشتن رابطه جنسي در حين خواب، هم مزايا دارد و هم معايب. بر اساس تحقيقات انجام‌شده در اين زمينه، مردان و زناني كه رابطه جنسي را در خواب تجربه كرده‌اند، مي‌گويند كه اين عمل در حين خواب براي آن‌ها با اعتماد به نفس و شدت بيشتري همراه بوده است. يكي از متخصصان نيز اين مسئله را تاييد مي‌كند و مي‌گويد:‌

«رفتار جنسي اين افراد در حين خواب، با رفتارشان در بيداري متفاوت است. سكسومنيا در واقع، موانع و بازدارنده‌هاي مختلفي در حالت بيداري انسان‌ها وجود دارند كه آن‌ها را به الگوهاي جنسي روتين و تكراري محدود مي‌كنند، در حالي كه اين بازدارنده‌ها در حالت خواب وجود ندارند و انسان‌ها در خواب از اين الگوها پيروي نمي‌كنند.

بنابراين انسان‌ها در خواب خيلي جسارت بيشتري براي تجربه اتفاقات تازه دارند، و حتي ممكن است فرد رفتارهاي جنسي خاصي انجام دهد كه باعث لذت‌بخشي به همسرش شود، سكسومنيا در حالي كه در حالت بيداري و بر اساس الگوهاي هميشگي حاضر به انجام آن كار نبوده است». بعضي از متخصصان معتقدند كه سكسومنيا مي‌تواند به بعضي افراد كمك كند تا مشكلات جنسي‌شان را برطرف كنند.

تعداد صفحات : 16

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 161
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 3
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 3
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 8
  • بازدید ماه : 117
  • بازدید سال : 492
  • بازدید کلی : 201474
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه