loading...

سلامت

سلامت و سبك زندگي

بازدید : 440
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

اين روزها كه خيلي از افراد به دنبال پيدا كردن راه‌هاي مختلفي براي رفع مشكلات ظاهري خود و برجسته‌سازي برخي اندام‌ها مانند گونه‌ها، لب‌ها، سينه يا باسن هستند، علاوه بر روش‌هاي متفاوت جراحي كه از سوي جراحان پلاستيك يا متخصصان پوست پيشنهاد مي‌شوند، روش‌هاي سنتي هم پا پس نكشيده‌اند و سعي دارند راهي براي خودشان در بين درمان‌هاي مدرن باز كنند.

يكي از اين روش‌هاي سنتي كه در طول ماه‌هاي اخير سر و صداي زيادي هم به پا كرده است، استفاده از روغن خراطين براي افزايش بافت عضلات است. اگر اهل استفاده از محصولات عطاري‌ها باشيد، حتما تاكنون با آگهي‌هاي مختلف و ريز و درشتي درباره تاثير استفاده از روغن خراطين براي رفع لاغري‌هاي موضعي مواجه شده‌ايد. فروشندگان اين محصولات، مدعي هستند كه با استفاده از چنين روغني مي‌توان به سادگي كار حجم‌دهي به عضلات را انجام داد. به همين دليل هم گفتگويي با دكتر محمد فصيحي دستجردي، متخصص عفوني و طب سنتي انجام داديم تا درباره دست و غلط ادعاهاي مختلف درباره روغن خراطين بيشتر بدانيم.

آيا روغن خراطين، آنقدري كه ادعا مي‌كنند در حجم‌دهي به عضلات موثر است؟

ببينيد! ما منكر خاصيت حجم‌دهي و رشد بافت عضلات با استفاده از روغن خراطين نمي‌شويم اما اين را هم مي‌گوييم كه مصرف اين روغن و افزايش حجم عضلات ناشي از آن، واقعا به اندازه‌اي كه ادعا مي‌شود نيست. درواقع احساس مي‌كنيم كه قدري درباره خواص اين روغن، اغراق شده است و اين همه معجزه‌اي كه مردم توقع دارند براساس ادعاي تبليغات، توسط روغن خراطين رخ دهد، عملي نيست.

اصلا قدرت اثر روغن خراطين به چه صورت است و چرا همين مقدار محدود از افزايش حجم عضلات با مصرف آن ايجاد مي‌شود؟

در طبيعت، هر چيزي داراي مزاج خاصي است. روغن خراطين هم مانند ساير مواد، مزاج مخصوص به خود كه همان گرم و تر باشد را دارد. از نظر طب سنتي، تمام مواد داراي مزاج تر (چه گرم و تر و چه سرد و تر)، خاصيت چاق‌كنندگي دارند. مثال ساده‌تر اينكه اگر ما بخواهيم فرد لاغري را براساس آموزه‌هاي طب سنتي چاق كنيم، مصرف خوراكي‌هايي با طبع مرطوب مانند عسل، انجير، شيره انگور يا حتي كاسني را به او پيشنهاد مي‌دهيم تا رطوبت موجود در اين مواد، به افزايش وزن او كمك كند. روغن خراطين هم دقيقا به دليل همين مرطوب بودن مزاجش مي‌تواند تا حد محدودي منجر به افزايش حجم در قسمت‌هاي مختلف بدن شود.

نحوه استفاده از اين روغن به منظور حجم‌دهي در بدن به چه صورت است؟

روغن خراطين ، محصولي براي استفاده موضعي است و نه خوراكي. نحوه استفاده از آن هم به اين صورت است كه ابتدا بايد محدوده مورد نظر را با يك دستمال كمي زبر، مقداري ماساژ دهيد تا خون‌رساني به بافت عضلات آن قسمت از بدن بيشتر شود. سپس مقدار محدودي از روغن خراطين را روي آن بخش از بدن ماساژ دهيد تا جذب مناسبي صورت گيرد. اگر قرار است از اين روغن براي افزايش حجم بافت سينه استفاده كنيد، بهتر است قبل از مصرف زير نظر متخصص طب سنتي در آن قسمت از بدن بادكش انجام دهيد تا با افزايش خونرساني، بهترين نتيجه را بگيريد. البته بازهم تاكيد مي كنم كه نبايد توقع معجزه از اين روغن داشته باشيد.

نتيجه با يك بار مصرف حاصل مي‌شود؟

به هيچ عنوان. براي رسيدن به هدف، بايد حداقل ۴۰ روز از شروع مصرف روغن خراطين بگذرد تا نشانه‌هايي از رشد بافت را مشاهده كنيد. حدود ۳ تا ۶ ماه هم طول مي‌كشد كه اثر استفاده از اين روغن تكميل شود.

آيا اثر استفاده از اين روغن موقتي است؟

خير. همان اثر محدودي هم كه روغن خراطين بر رشد عضلات مورد نظر دارد، دائمي خواهد بود زيرا ما با رشد بافت مواجه هستيم و از بين رفتن اثر اين رشد به چاق و لاغر شدن عمومي خود فرد بستگي دارد.

به نظر شما هر فردي مي‌تواند بدون دغدغه از اين روغن براي حجم دادن به گونه‌ها، لب‌ها، باسن يا سينه استفاده كند يا ممكن است عوارضي در اثر مصرف اين محصول براي ما ايجاد شود؟

استفاده خودسرانه، بيجا و بي‌رويه از هيچ محصولي به هيچ عنوان و به هيچ فردي توصيه نمي‌شود. اگر فردي بدون اينكه نياز به افزايش حجم در قسمتي از بافت بدن خود داشته باشد، اقدام به مصرف روغن خراطين كند، ممكن است از آن طرف بام بيفتد و دچار چاقي‌هاي موضعي شود. از طرف ديگر، ممكن است برخي از افراد، به خصوص آنهايي كه خودشان طبع گرمي دارند، با استفاده از اين روغن دچار جوش يا التهاب‌هاي پوستي شوند. عارضه ديگر براي افرادي با پوست‌هاي حساس، حساسيت دادن به اين روغن است كه در صورت بروز هرگونه واكنش پوستي، بايد مصرف روغن خراطين را بلافاصله قطع كرد. در نهايت، عارضه‌اي كه نبايد از كنار آن گذشت، ايجاد نافرمي در بافت عضلات است. مثلا ممكن است گونه راست شما به اندازه گونه چپ‌تان به اين روغن جواب ندهد و با استفاده از آن، دچار عدم تقاون در صورت‌تان شويد. به دليل تمام اين موارد ذكرشده، ما نمي‌توانيم مصرف روغن خراطين را به صورت خودسرانه به همه افرا پيشنهاد كنيم.

تعداد صفحات : 16

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 161
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 10
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 19
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 54
  • بازدید ماه : 97
  • بازدید سال : 472
  • بازدید کلی : 201454
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه